1. Wstępna weryfikacja materiału dostarczonego przez autora.
Autor dostarcza wydawnictwu drogą elektroniczną poprzez wysłanie pliku na adres mailowy redakcja@wydawnictwom.pl; pliki są przesyłane w formacie doc. Poprzez przesłanie pracy twórca oświadcza, iż to on jest autorem nadesłanych materiałów. Redaktor prowadzący podejmuje decyzje o publikacji.
2. Procedura antyplagiatowa
Nadesłane przez autora materiały mają charakter oryginały i nie mogą stanowić kopii dzieł już istniejących. Wydawnictwo dokonuje sprawdzenia czy praca nie wykazuje znamion plagiatu.
3. Recenzje
Publikacje o charakterze naukowym muszą posiadać przynajmniej jedną pozytywną recenzję specjalisty w danej dziedzinie. Recenzenta wskazuje wydawnictwo.
4. Zawarcie umowy z autorem
Po zaakceptowaniu proponowanych warunków współpracy, wydawnictwo sporządza umowę autorską. Warunkiem przeprowadzenia dalszego procesu wydawniczego jest dostarczenie przez autora kompletnej i podpisanej umowy.
5. Korekta, redakcja i opracowanie graficzne
Dalszy proces wydawniczy składa się z następujących etapów:
· redakcja merytoryczna;
· akceptacja wprowadzonych zmian przez autora;
· I korekta językowa;
· redakcja techniczna;
· II korekta językowa na złożonym tekście;
· autoryzacja autora;
· propozycja projektów okładki wykonany przez wydawnictwo lub podmiot zewnętrzny;
· wybór okładki.
6. Działania promocyjne
Działania promocyjne zależne są od charakteru publikacji. Obejmują one m.in.: recenzje w czasopismach branżowych, artykuły na stronach internetowych mediów o charakterze publicystycznym, promocje w mediach społecznościowych, wywiady z autorem w programach radiowych i telewizyjnych. Na działania promocyjne przeznaczona jest pula darmowych egzemplarzy książek.
7. Druk i dystrybucja
Wydawnictwo wybiera drukarnie, która oferuje najkorzystniejsze warunki i najszybszy termin realizacji. Po odebraniu gotowych egzemplarzy, autor otrzymuje określona w umowie liczbę autorskich egzemplarzy. Zostają również rozdysponowane egzemplarze promocyjne. Następnie publikacja trafia do szerszej dystrybucji za pośrednictwem hurtowni księgarskich.